Care sunt beneficiile utilizării benzilor de alergare

Un aparat de fitness extrem de popular, banda de alergat îți permite să exersezi în confortul casei tale. Benzile sunt ușor de folosit și îți oferă posibilitatea unui antrenament de aerobic foarte eficient, deci sunt excelente pentru a pierde în greutate sau pentru a te menține în formă.

Să alergi afară în aer liber îți solicită mai mult corpul decât alergatul pe bandă, însă ai și câteva dezavantaje pentru care îți vei da seama că banda poate reprezenta o alternativă mult mai favorabilă. Spre exemplu, nu poți alerga afară dacă vremea nu-ți permite și ai putea să ai parte de un antrenament mult mai lent din cauza oboselii fără ca măcar să-ți dai seama.

Banda de alergat te lasă să exersezi oricînd dorești, indiferent de vreme. Antrenamentele pe banda de alergat sunt mult mai solicitante din moment ce ai capabilitatea de a seta rezistența și unghiul de înclinare dorit.

Beneficiile benzilor de alergat

Eviți accidentele și puținele efecte negative pe termen lung ale alergării pe suprafețe dure – să alergi zilnic pe asfalt poate fi o decizie care să-ți afecteze în timp genunchii și încheieturile. Benzile de alergat, pe de altă parte, au o suprafața ușor cauciucată care absoarbe destul de mult din impact și te protejează de accidente. Alergatul pe bandă este benefic în special pentru cei care au probleme cu greutatea sau cu genunchii. Banda reduce, de asemenea, riscul de a te împiedica sau a cădea, din moment ce întreaga sa suprafața este previzibilă, nu există curbe, obstacole și știi că e foarte dificil să aluneci.

Poți să-ți creezi singur o multitudine de tipuri de antrenamente – benzile se pot utiliza pentru alergat, mers sau jogging, dar poți pune în aplicare și alte idei care pot conduce la un număr mai mare de calorii arse. Poți simula chiar și urcarea unui deal sau a unor scări prin ajustarea unghiului de înclinare al benzii.

Monitorizarea ritmului cardiac se face foarte ușor și poți să-ți reglezi antrenamentul în concordanță cu aceste informații – ritmul cardiac, sau pulsul, reprezintă numărul mediu de bătăi ale inimii pe minut; pentru ca antrenamentul să fie cât se poate de eficient și tu să rămâi într-o zonă de siguranță și confort trebuie să ai un anumit număr de bătăi pe minut; dacă pulsul este prea scăzut inima și plămânii nu vor avea foarte multe de câștigat de pe urma respectivului antrenament.