Metode prin care se combate epuizarea in mod eficient – II

Verificati in mod regulat propria persoana. „De ce ai nevoie? Cum te simti? Ai grija de tine? Stabiliti limitele necesare? Ai nevoie de o pauza? ” Nathan te indeamna sa te intrebi. „Deoarece epuizarea poate duce la o lipsa de motivatie, poate exista o retragere din lume intr-un mod evitant. Este important sa stabilim unde se bazeaza aceasta evitare. ”

Cautati sprijin. „Gasirea unei comunitati cu colegii de munca sau alte persoane din viata ta (chiar si lucrul cu un terapeut) poate ajuta la asigurarea sprijinului si refugiului necesar”, spune Caraballo.

Un ultim cuvant
In plus fata de diferitele tipuri de burnout de mai sus, merita mentionat faptul ca 2020 ofera un nou tip de constientizare: burnout coronavirus (COVID-19).

„COVID-19 afecteaza epuizarea, deoarece faceam toate sarcinile pe care le aveam atunci cand aveam normalitate, dar cu stratul suplimentar de a face mai multe tranzitii intr-o perioada scurta de timp”, explica Tomko. „Tranzitia este stresanta singura, dar apoi se intampla rapid si frecvent”. In acest fel, ea spune ca COVID-19 provoaca un tip complet diferit de burnout … schimba burnout-ul. „Cei mai multi dintre noi s-au saturat sa simta in mod constant ca nu ne putem stabili intr-o noua norma, deoarece fiecare luna arata putin diferita si nu suntem siguri la ce sa ne asteptam pentru luna urmatoare”, explica ea. „Acest lucru ne determina sa fim intr-o stare constanta de tranzitie.”

Ideea este ca, daca te-ai simtit ars, fii usor pentru tine. Este normal sa te prinzi in aceste sentimente. Din fericire, devine mai usor sa vorbesti despre ele si, ulterior, sa le depasesti.