Secretele web designului

Unul dintre marile secrete ale webdesignerilor de succes este acela de a pune in practica un sistem grafic cu ajutorul caruia pot ghida utilizatorii spre anumite elemente. De cele mai multe ori totusi, acest aspect este trecut cu vederea pana si de cei mai experimentati designeri,  asadar astazi vor arunca o privire mai in profunzime si vom vedea cum trebuie sa functioneze.

Directiile vizuale controleaza privirea utilizatorilor. Acest lucru se poate realiza printr-o selectie de fotografii sugestive in acest sens, avand totusi grija ca acestea sa fie pozitionate corect in pagina. Este de mult stiut faptul ca privirea umana se relationeaza prin miscare de la stanga la dreapta, incepand de stanga sus si coborand spre coltul din dreapta brusc. Asadar in ceea ce priveste crearea unui site, webdesignerul are la dispozitie o regula care il ajuta sa controleze user engagementul intr-un mod inteligent, aranjand si prioritizant elementele importante ale website-ul pe care in dezvolta pornind de stanga sus si terminand in dreapta jos. Cea mai simpla varianta de a face acest lucru este de a trasa o linie plina sau una punctata care sa functioneze conform regulei de mai sus, iar rezultatul va fi unul spectaculos: majoritatea covarsitoare a utilizatorilor vor folosi acea linie inconstient pentru a accesa informatii, dupa bunul plac al webdesignerului.

Exista diverse metode de a influenta utilizatorul, printre care le enumeram pe urmatoarele: de la elemente mari la elemente mici, de la elemente intunecate la elemente iluminate, de la coloare la non-culoare, de la forme asimetrice, catre forme simetrice etc. Gradarea marimilor in font sau in elemente sau repetare unor forme geometrice de la mare la mic sunt tactici de influntare a utilizatorilor pentru a concentra atentia acestora in punctele considerate cheie.

O alta regula de aur in ceea ce priveste aranjarea imaginilor intr-un design placut privirii este aceea prin care personajele din fotografii trebuie sa priveasca intotdeauna catre mijlocul imaginii. Astfel, o fotografie descriptiva pentru un articol despre serviciile de webdesign in care o persoana pare sa isi focalizeze privirea intr-o directie trebuie pozitionata astfel incat persoana sa priveasca spre mijlocul ecranului si nu spre exteriorul acestuia. Efectul pe care il creaza aceasta politica este acela de a influenta utilizatorul sa ramana in pagina si sa citeasca cu atentie mesajul text. Daca persoana ar fi pozitionata spre exterior, efectul va fi exact cel invers si anume utilizatorul se va simti indrumat spre a parasi pagina web.
Aceste reguli de webdesign sunt vitale in ceea ce inseamna creare site care sa obtina rezultate pozitive in ceea ce priveste prezentarea de continut publicitar sau informativ, asadar va recomandam cu toata caldura, indiferent de specialistii pe care ii insarcinati cu crearea site-ului la care visati sa tineti cont de cele citite mai sus. Importanta acordata detaliilor este poate cheia succesului in orice domeniu de activitate, iar webdesign-ul este unul dintre domeniile in care diferentierea in piata se face strict la nivel de detaliu.